Om os

Børnehuset Chili består af Grøn og Rød Chili, som ligger på hver side af Salvievej i Middelfart midtby. I Chili vægter vi barnets trivsel, læring og udvikling højt, og vi arbejder ud fra Middelfart kommunes vision på 0-18 års-området: fra Middelfartbarn til verdensborger og den styrkede pædagogiske læreplan. I vores hus er arbejdsmiljøet, det enkelte barn, børnefællesskaberne, relationer, struktur, genkendelighed, læringsmiljøer og samarbejdet med forældrene centrale rammer for vores daglige arbejde.

I Børnehuset Chili har vi særligt fokus på sprog, udeliv, kreativitet og motorik/bevægelse.

I Grøn Chili, som er beliggende på Enebærvej 2, er der:

En vuggestue med 22 pladser. vuggestuen har til huse i vores pavillon.

En specialgruppe, Team 1, med 23 pladser forbeholdt børn med vidtgående handicap.

En børnehavegruppe; Team 2, med plads til ca. 30 børn fordelt på 2 stuer. Gruppen er forbeholdt børnehavestarterne og mellemgruppebørn, og er deres base frem til de er klar til storegruppen.

I Rød Chili, som er beliggende på Merianvej 12, lige på den anden side af vejen, holder både børnehavestartere, Mellemgruppe og Storegruppe til. Der er plads til ca. 80 børn i Rød Chili.

Børnene i Rød Chili deler de fælles faciliteter, men vi har fokus på børnenes forskellige udviklingsniveauer og har adskilte planlagte aktiviteter.

Børnehavestartere har særligt fokus på at lære at gp i børnehave, relationsdannelse og selvhjulpenhed.

I Mellemgruppen er der særlig fokus på fællesskabsdannelsen børnene imellem.

I storegruppen er der en særlig indsats med fokus på skoleparathed og overgangen til den kommende skole.